Alla inlägg under februari 2009

Av Henrik - 28 februari 2009 23:02

Deltävling 4 såg jag hemma hos mamma o pappa. Agnes gick vidare till min stora glädje, dock måste jag tanka på mobilen i morgon.Men låten var rätt så bra så det var inte mer än rätt. En operalåt gick också till final, lite häftigt. Jag höll på den men trodde väl aldrig den skulle gå direkt till final.


Har under kvällen börjat få mer och mer ont i armen efter skidkraschen idag. Men det kan bli så där efter en olycka att det blir typ som träningvärk iom att man parerar fallet. Jaja ont gör det iaf men orienteringen i morgon ska vara utom fara.


Nu ska jag se slutet på Into the wild, eller ja försöka iaf för tröttheten har satt in här

Av Henrik - 28 februari 2009 15:38

Nydragna spår och en sol från klar himmel. Men tyvärr gick solen i moln bara efter några minuter. Men spåren var fina och det gick bra att åka.

Körde 31 km på 1 h 51 min, tempo 3:35 min/km och medelpuls 156. Det tempot i Vasaloppet och jag åker in på 5 h 22 min. Men det började ta emot ngt mot slutet och då är det 6 mil kvar, huga!   Men där har man ju ryggar att gå på och fler nerförsbackar där man hinner återhämta sig.

På sista varvet så skulle jag trycka på klockan i en nerförsbacke, skidorna korsades och jag kraschade ordentligt. Men både skidorna och jag höll även om jag var nära att bryta armen. Lite ont efteråt men ingen fara.


Nu har jag tjuvlyssnat på dagens mello-låtar men jag säger ingenting =)

Av Henrik - 27 februari 2009 20:49

Tack till alla er som röstade ang. mobilen. Silver vann så nu får det bli e sån. Beställde den just på nätet och får den nästa vecka.

Hade tänkt åka skidor idag men kände mig inte helt okej så jag körde styrka på gymmet istället, ja vila helt kan jag ju inte göra =)

I morgon siktar jag på skidor i solskenet.

Ja sen på kvällen är det då dags för Agnes att kliva in i melodifestivalen. Jag tror hon kommer med ngt bra.

Nu ska jag fortsätta se lets dance, heja Mange!

Av Henrik - 26 februari 2009 21:11

Efter att ha jobbat klart så kom syskonbarnen på besök. Ida hade med sig skidor så jag var med henne när hon tränade en stund. Sen tog vi fram pulkan och åkte lite grann på tomten. Hon kallade mig för surmuff. Det var ett nytt ord för mig =)

Ja sen lekte vi kull och avslutade med att försöka göra snöänglar vilket dock var svårt då det var skare.


Åkte förbi gymmet på hemvägen och lyfte skrot(bröst+axlar+mage)

Nu ska jag se film utan att äta ngt gott till. Eller hmm försöka iaf.


Det är superjämnt i omröstningen vilken färg på mobilen som är finast så ni som inte röstat, please!


Av Henrik - 25 februari 2009 22:28

Nu är det dags att köpa ny mobiltelefon för mig håller på att ge upp.

Nu är frågan ska jag köpa en svart el silver?   Nu låter jag som en tjej som tänker på färgen. Men till skillnad från tjejer så är det inte färgen som avgör i första hand, haha!

Jag ska låta er andra tala om vad ni tycker genom en omröstning. Men skynda er att rösta för jag köper en vääääääldigt snart.


Var och åkte skidor idag igen men endast 40 minuter och 1 mil. Kände mig lite hängig så jag bröt.


Av Henrik - 24 februari 2009 19:02

Nere vid Rudan. Körde 20,2km på 88 minuter, medeltempo 4:22 min/km och medelpuls 153. Nu var det spår även på dom övre ängarna så jag körde mest där. Tungkört idag och det fastnade snö under skidorna.

Körde några stakintervaller, dåligt glid men kände mig stark idag så det var bara till att staka på =)

Var skönt med en varm dusch när jag kom hem och sedan dess har jag suttit på ryggen med datorn på magen =)   Har inte ens orkat ta på mig några kläder men nu börjar det bli kallt så jag måste väl resa mig upp.

Försöker ladda hem bra program till datorn men vilken tid det tar, blä!



Av Henrik - 22 februari 2009 15:22

Ja så här snöigt var det idag när det var dags för orientering.

Började med att dra på ändan då det var nysnö ovanpå ngn isfläck, men det gjorde inte ont. reste mig och irrade bort mig totalt till 1:an, bra start Henrik!!!   Men jag skrattade till när jag såg min minst lika förvirrade bror och då fick jag nya krafter så klart =)

Gick bättre sen men var svårt att orientera i snön.

77 minuter och banan var 8,1 km vilket blir 9:34 min/km.

Löpt väg 11,1 km, tempo 7:00

Medelpuls 153


Igår kväll var det mello-kväll hemma hos marko&Jeannette, Annelie var också med. Blev som vanligt bortskämd hemma hos dom =)

Men bidragen var en besvikelse igår, sämsta deltävlingen hittils.


Av Henrik - 21 februari 2009 16:29

Nu är resan bokad till Italien-Dolomiterna i sommar(3-11) juli. Ska dit och springa Italienska 5-dagars orientering. Blir nog ett härligt äventyr, ngt att se fram emot. Gäller att vara i form då för tävlingarna är på hög höjd och det är extremt kuperat.


Idag var jag på gymmet och körde rygg+armar+ben. Sen var jag förbi föräldrarna och tvättade bilen och fick mat i magen.

Ovido - Quiz & Flashcards