Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Vilse

Av Henrik - 10 maj 2009 19:40

Vet inte om jag ska skratta eller gråta efter helgens insatser i skogen.

Igår gjorde jag en megabom på 1:a kontrollen så var den dagen förstörd.

Idag var det då dags för revansch.

Ja OJ vilken revansch det blev!

Bommelibomelibomelibom!

På väg till 7:an så måste min kompass ha fått en knäpp. Kan inte hitta ngn annan förklaring för 90 grader snett springer man bara inte. Efter att ha letat efter kontrollen i 27 minuter gav jag upp. Efteråt visade det sig att jag varit på helt fel berg och irrat.

Ja iaf så hade jag ingen aning om var jag var så jag tog kompassriktining och började luffsa ut mot en väg för att sen kunna ta mig tillbaka till TC.

Kom fram till en väg och sprang på den men riktiningen var inte som den skulle och när jag sen kom fram till en järnväg så insåg jag att jag var utanför kartan. Var bara att luffsa tillbaka in i skogen igen. Till slut så lyckades jag klura ut var jag var.

Ja vilket äventyr!

Nästa helg väntar Örebro och Kilsbergen. Inte så att man är full av självförtroende nu direkt. Nej det här var en helg jag helst vill glömma.

Inga chips har jag hemma heller så jag kan inte tröstäta. Den påsen jag hade försvann igår kväll när jag tröståt efter gårdagens fiasko.


 
 
Ingen bild

Lina

11 maj 2009 13:38

Better luck next time:-)

 
Ingen bild

Henrik

11 maj 2009 16:45

Får vi verkligen hoppas. Ja annars vet jag en det är riktigt synd om =)
Att springa bort sig i Kilsbergen(Örebro) är nog ingen höjdare

 
CT

CT

13 maj 2009 03:06

lange sen jag kollade in har, det ser ut o ga bra med idrottandet o du haller igang!
Kram!

http://letshavecoffee.blogg.se

 
Ingen bild

Henrik

13 maj 2009 20:08

Klart jag håller igång =)
Men orienteringen går inget bra för tillfället men men.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik - 13 juli 2009 20:43

Länge sen jag bloggade men tänkte iaf skriva eller hmm lägga upp ngn bild från äventyret i Dolomiterna. 5-dagars orientering i stark kuperad terräng. Det började inget bra men överlag så är jag nöjd. Vilka landskap! Riktigt läckert! Den tävlingsfria ...

Av Henrik - 6 juni 2009 23:42

Idag körde jag dubbelpass. Först var det rullskidor på. Andra gången jag stod på ett par rullisar och fy vad läskigt det var i början. Om man ramlar så lär man slå sig duktigt för asfalten är som ett grovt sandpapper, sen så har jag bara helmut på hu...

Av Henrik - 31 maj 2009 21:45

Vilket underbart väder!!! Sprang orientering båda dagarna. Var lite väl varmt för det men härlig terräng och bad efteråt var ju härligt. Igår var jag ytterst nära att trampa på en orm. Tror både den och jag blev lika rädda. jag skrek till och satte ...

Av Henrik - 14 maj 2009 23:30

Så var finalisterna klara. För ovanlighetens skull så är nog alla mina favoriter vidare. Gillar Islands bäst. Men tror inte den vinner för det tror jag Norge gör. han är ju charmig och duktig med en bra låt. Azerbadjan(hur stavas det?  var också bra....

Av Henrik - 11 maj 2009 07:43

I måndags var jag på cirkus. Sist jag var på cirkus så var jag ca 10 år så det var på tiden. Cirkusen var riktigt bra. hade inte alls väntat mig att den skulle hålla så hög klass som den gjorde. Stor variation och skickliga artister. Akrobater, kor,...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards